Volkswagen navrhuje zvýšenie divihend o 35%, kvôli nárastu zisku o 22% v roku 2019.
Skupina Volkswagen uviedla, že ich prevádzkový zisk za celý rok stúpol o 22%, na 16,9 miliárd eur vďaka silnému predaju automobilov s vyššou maržou a nižším poplatkom za naftu, čím prekonal pokles priemyslu, ktorý znížil príjmy rivalov.
VW je uprostred zvyšovania predaja športových úžitkových vozidiel, ktoré riadia lepšie zisky ako bežné automobily, na 40% z predaja osobných automobilov z menej ako 25% v roku 2018, zatiaľ čo pokuty a platby súvisiace s dieselovým motorom poklesli z 2,3% na 3,2 miliardy pred rokom.
Jeho silný výkon viedol automobilku a kamiónovú skupinu k navrhnutiu zvýšenia dividend na 6,50 EUR na kmeňovú akciu, zo 4,80 EUR na 6,56 EUR na prioritnú akciu, zo 4,86 EUR v roku 2018.
Začiatkom tohto mesiaca konkurenti spoločností Ford a Daimler zverejnili slabšie zisky zasiahnuté obchodnými vojnami a vyššími nákladmi na výrobu automobilov s nízkymi emisiami.
VW predpovedal dodávky vozidiel v tomto roku by bol stabilný na úrovni 2019 napriek klesajúcemu trhu.
„Oddelenie poplatkov za motorovú naftu je pozitívne, ale som skeptický, že dokážu udržať svoj výhľad vzhľadom na pokles predaja v Číne vďaka koróne,“ uviedol analytik Nord LB Frank Schwope.
Dodávky hromadných vozidiel v minulom roku vzrástli o 1,3% na 10,97 milióna, a to vďaka ziskom v Európe a Južnej Amerike, keďže predaj v Ázii a USA klesol v dôsledku obchodného napätia.
Organizácia so sídlom vo Wolfsburgu uviedla, že trhový podiel vzrástol takmer vo všetkých regiónoch, čo viedlo k nárastu prevádzkového zisku na 16,9 miliárd eur, čo bolo zvýšenie z 13,9 miliárd eur v roku 2018.
Pokiaľ ide o prevádzkový zisk pre skupinu a divíziu osobných automobilov, organizácia VW predpovedala prevádzkovú návratnosť tržieb v rozmedzí 6,5% až 7,5% v roku 2020, uviedla však, že to závisí od vonkajších faktorov, ako je geopolitická klíma a výskyt koronavírusov.