Najpredávanejšie značky smartfónov
Podnikanie by malo symbolizovať i určitý finančný príjem, aby vlastne malo zmysel. Podnikatelia a ivnestori z tej „vyššej ligy“ preto uvažujú najskôr asi nad tým, ktoré produkty sú dnes žiadané, populárne a majú perspektívu obrovského predaja.
V dnešnej dobe sú takýmito produktami napríklad mobilné zariadenia, smartfóny. Tie sa predávajú skoro same. Má ich snáď 95% ľudí zo všetkých civilizovaných krajín sveta.
Práve takéto produkty sú dnes na trhu perspektívne, majú aj budúcnosť. Preto je logickým následkom fakt, že každým rokom prichádzajú nové a opäť nové zariadenia s lepším výkon a lepšími funkciami. Je to stály biznis a predaj, ktorý však treba inovovať a to aj kvôli obrovskej konkurencii ostatných výrobcov. S výkonom a funkciami sa skutočne predbiehajú, my ako zákazníci, to už len využijeme a oceníme. Ale samozrejme zaplatíme nemalú čiastku, vlastne to je tá hlavná podstata všetkého. Slovensko je v kúpe týchto zariadení takisto „mobilné“ a preto sa pozrime, aké smartfóny boli u nás pred poslednými Vianocami najžiadenejšie na trhu, respektíve ktorých mobilov Slováci v tom období kúpili najviac.
Najpredávanejšie značky mobilov na Slovensku pred Vianocami 2017
Prvé priečky drží výrobca Samsung, no nebezpečne mu konkuruje Huawei. Vlastne tieto dve značky sa u nás radia k najpredávanejším, o niečo navrch má však Samsung, možno ho v tejto kategórii označiť za víťaza, tesne druhá priečka patrí výrobcovi Huawei. Samsung je v tomto smere ozajstná kvalita, okrem inovaného výkonu a funkcií stojí za zmienku veľmi kvalitný fotoaparát. Huawei nám prináša takisto inovácie aj kvalitu, avšak myslím si, že u tejto značky je to hlavne výhodnejšia cena, ktorá predáva. Cena je vlastne veľmi dôležitý faktor predaja, u každej krajiny to môže byť inak. Ak už sme pritom, veľa kusov na Slovensku predal i výrobca Apple, avšak tie ceny nie sú s financiami na Slovensku moc reálne. Reálne možno áno, ale na tú kúpu od výrobcu Apple si netrúfa každý. Ak by mali Apple ceny ako Huawei tak si myslím, že zrejme by na trhu vyhral práve Apple, ale tak zasa už majú svoje meno, na cene klesať odmietajú.
• V konečnom dôsledku by som však povedal, že cena môže byť na trhu niekedy výraznejším faktorom, než je značka, funkcie, či výkon.